fényeségében. Mindnyájan el jönek sábábol., aranyat, és temjént hozván, és az urnak Dicséretet hirdetvén.

Imé Dávid mit mond. A Társis és a sziget királyi ajándékokot mutatnak bé: az Arabiaiak, és a saba királyi ajándekokat hoznak. ugy tettzik mint ha David it salamonrol beszéllene. de könyü észre veni a soltárbol hogy föképen a Messiásra tzéloz, a kinek figurája volt salamon, sok olyan dolgok vannak ebben a soltárban a melyek tsak a Messíást illethetik. söt még a valoságos értelme szerént is abetünek, és a melyet nem lehet salamonak tulajdonitani ugy mint ezt a jövendölést. Meg marad a napal. és a holdal. nemzettségröl nemzettségre.

K A CSillagot meg jövendölték volté aproféták?

F Igen is. azt meg jövendölte vala Báláám ilyen formában. csillag támad Jácóbból.

K A Boldogságos szüz. és szent Josef viszá téreneké Názáretben azután hogy bé mutaták a kristust?

F Nem, mert egyiptumban kelleték menniek hogy el kerülhesék a Hérodes üldözésit. aki is meg akará öletni akis Jésust.

K Miért akará meg öletni Herodes akristust?

F Mert a Mágusok hozája menvén tudakozák tölle hogy hol születet volna a sidok királya, herodes azon meg ijede. hogy ne talám tán az a gyermek le vesse ötet akirályságbol., azért el végezé magában hogy ötet meg ölese, de nem tudván hol létit azért parancsolá hogy Bethleemben és akörül valo helyeken a két esztendös gyermekektöl fogvást minden kis gyermeketskéket meg őlyenek, el hitetvén magával. hogy a kristus azok közöt fog találkozni, de az ö ideje nem jött volt még el., a mint el is kerülé ahalált. egyiptumban valo menetelével..

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 160)


Előző oldal | Következő oldal